
Hoe het ooit begon
Wat ooit als 16-jarige begon met het niet begrijpen van mijn allereerste loonstrook heeft geleid tot een grote passie voor mijn huidige vak: salarisadministratie.
Sinds ik de schoolbanken heb verlaten en bij de Koninklijke Marechaussee de dienstplicht begin jaren 90 afsloot, heb ik veel ervaring op gedaan in de salarisadministratie bij diverse werkgevers, dan wel boekhouding / administratie bij accountants als een installatiebedrijf. In rollen als medewerker, coördinator of leidinggevende.
De rode draad van mijn – intussen bijna 30 jarige – loopbaan is echter wel altijd de salarisadministratie gebleven, maar met ervaring in de vakgebieden boekhouding/administratie als ICT.
Bij een aantal van mijn werkgevers in het verleden ontmoette ik ook mensen die als “interimmer” of “consultant” hulp kwamen bieden. Ik begreep dat je via detachering of als consultant nog meer en mooiere ervaring kon opdoen. Daarop ben ik gaan werken bij een detacheringsbedrijf dat mij als “interimmer” zou willen inzetten. En dat bevalt me tot op de dag van vandaag. Ik voel me als de spreekwoordelijke “vis in de vijver”.
Interim / Detachering
Als interim-salarisadministrateur kom ik intussen al meer dan 20 jaar bij veel verschillende bedrijven en organisaties werken en heb daarmee een bijdrage kunnen leveren aan tal van projecten en werkzaamheden. Van normale salarisverwerking tot de conversie naar nieuwe personeels- en salarissoftware, van het tijdelijk “beheren” tot shared-service-center-werkzaamheden, van bedrijven opstarten tot reorganisatie en grootschalige ontslagrondes en bedrijfsbeëindiging. En als uitvoerende medewerker, maar ook als coördinator/leidinggevende.
Opleidingen, Registratie en trainingen
Met HBO-opleidingen op het gebied van salarisadministratie en boekhouding, en intussen dus ook ruime werkervaring met personeels- en salarisadministraties, ben ik breed inzetbaar binnen de salarisadministratie, maar draai ook mijn hand niet om voor personeelsadministratie.
Ik ben geregistreerd bij het NIRPA, het register voor kwaliteitswaarborging in de salarisadministratie en volg jaarlijks een of meerdere trainingen om bij te blijven of mijn kennis verder te vergroten.
Ondernemer
Vanaf mei 2021 werk ik als zelfstandige onder de naam Thom Peters Consultancy (en Thom Peters Salarisadministratie). Een jaar later, sinds februari 2022 heb ik de beschikking over een eigen werklocatie op Bedrijventerrein Larenstein in De Bilt/Bilthoven, tussen andere ondernemers in een bedrijvenverzamelgebouw van Matthijs van den Berg / MB Bouwwerken.